RAVENOL VMP SAE 5W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni
syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i
sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla,
również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Technologia
USVO® pozwala zachować bardzo wysoką stabilność lepkości oleju. Nie
jest obarczona wadami polimerowych preparatów polepszających lepkości, a
jednocześnie ma ich wszystkie zalety. Olej lepiej chroni silnik,
zwiększa i zachowuje jego wydajność, optymalizuje jego czystość, a także
rzadziej wymaga wymiany. Technologia USVO® gwarantuje brak strat
lepkości w całym okresie między wymianami oleju, a także wyróżnia się
doskonałą stabilnością oksydacyjną. Jednocześnie umożliwia szybszy
dopływ i wcześniejsze smarowanie części ruchomych silnika, zmniejszając
ich zużycie cierne, narastanie zanieczyszczeń i ogranicza spadek
wydajności. Do zastosowania we wszystkich warunkach eksploatacji w
pojazdach dostawczych i osobowych. Zmniejsza opory pracy, zużycie
mechaniczne i zużycie paliwa. Dzięki specjalnej formulacji olejów
bazowych ma wysoki wskaźnik lepkości i zapewnia doskonałe właściwości
rozruchu zimnego silnika oraz pozwala na wydłużone okresy między
wymianami oleju zgodnie z zaleceniami producenta. Opracowany dla
silników spełniających normy EURO VI, EURO V i Euro IV.
Wydłuża trwałość
filtra cząstek stałych (DPF) oraz katalizatora trójdrożnego (TWC)
poprzez ograniczenie ilości cząstek popiołotwórczych w spalinach.
Wskazówki dotyczące zastosowania:
Opracowany w celu oszczędności paliwa w silnikach Euro VI, V i IV o
normalnych i wydłużonych okresach wymiany oleju (możliwe do 50.000km lub
2 lata). Znakomicie nadaje się do zastosowania zgodnie z wieloma
najnowszymi wymaganiami OEM.
Właściwości:
- oszczędność paliwa podczas eksploatacji przy częściowym i pełnym obciążeniu
- MID SAPS = zredukowany popiół siarczanowy, fosfor i siarka
- znakomita ochrona przed zużyciem i wysoki wskaźnik lepkości,
zapewniają długą żywotność silnika również w warunkach jazdy z dużą
prędkością - doskonała charakterystyka rozruchu zimnego silnika, również w niskich temperaturach poniżej -25oC
- bezpieczny film smarny przy wysokich temperaturach eksploatacyjnych
- niska skłonność do odparowywania, przez to znikome zużycie oleju
- brak osadów pochodzenia olejowego w komorach spalania, w strefie pierścieni tłokowych i na zaworach
- neutralność w stosunku do materiałów uszczelniających
- wydłużone okresy wymiany oleju chronią zasoby naturalne
- ACEA C3
- API SN
- BMW 83 21 0 398 507, 83 21 0 398 508, Longlife-04
- MB 229.51, MB (A 000 989 89 01 10), 229.31
- VW 504 00, 507 00
- VW G 052 195 M2, G 052 195 M4, G 052 195 M6
- Audi G 052 195 M2, G 052 195 M4, G 052 195 M6, Motorsport V31 748 026
- Fiat 9.55535-S1
- Chrysler MS-11106
- Porsche C30