XADO 1 STAGE ENGINE REVITALIZANT 27ml XA 10024 Revitalizant (Rewitalizant) do silników benzynowych i Diesla
koncern chemiczny XADO zaprezentował 1 etapowy rewitalizant do silników spalinowych.
W jednym etapie silnik zostaje zabezpieczony na 100 000 km (sto tysięcy)
Najbardziej efektywny ze wszystkich rewitalizantów. Można stosować po
przebiegu 20 000 km. Przy mniejszym przebiegu zalecany jest produkt
Xado Atomic Metal Conditioner New Car.
Odbudowuje węzły tarcia w silniku już po 1000 km, chroni przed
zużyciem przez 100 000 km. Silnik uzyskuje dokładniejsze dopasowane,
dzięki temu osiąga maksymalną wydajność.
Można stosować w każdym typie silnika. Wydłuża żywotność oraz chroni
silnik przed zużyciem. Poprawia kompresję, co przekłada się na moc i
ekonomię spalania paliwa.
Dzięki jednemu etapowi odnowa przebiega możliwie najszybciej.
Rewitalizant był badany w Niemczech, Uzyskał certyfikat TUV, który
potwierdził i zagwarantował zgodność z zapewnieniami producenta
produktu.
XADO 1 Stage Engine Revitalizant to najnowocześniejsza nano
technologia- dodatek trzeciego pokolenia z rodziny Xado Revitalizant. To
zwieńczenie wielu lat badań i testów. Proces tworzenia nowej powłoki
jest samoregulacyjny, zapewniając bezpieczeństwo.
Zalety:
Poprawia kompresję
Przywraca moc
Zwiększa osiągi
Obniża spalanie paliwa
Ciśnienie oleju zostaje przywrócone
2-3 krotnie wydłuża okres eksploatacji silnika
Zmniejsza skutki “zimnego startu”
Zmniejsza hałas
Stabilizuje pracę silnika, zmniejszając drgania i wibracje
Sposób użycia:
Rozgrzać silnik do temperatury roboczej (ok. 90 stopni celsiusza).
Gasimy silnik. Rewitalizant dodajemy do oleju. Uruchamiamy silnik,
pozwalając na pracę na biegu jałowym (“na luzie”) przez 3-5 minut.
1 Stage Engine Revitalizant można stosować w autach osobowych i
lekkich ciężarowych z układem smarowania 3 do 10L (10,5 QTs). Czas
rewitalizacji to 1000km. Przez ten okres nie zaleca się wymieniać oleju.
W końcowym etapie można zwiększyć obciążenie silnika, jednak nie
długotrwale (bez osiągania prędkości maksymalnych).
1Stage jest mieszalny ze wszystkimi typami olejów, nie zmienia ich parametrów.
W skrajnych przypadkach wyeksploatowania proces należy powtórzyć.
Zadaniem rewitalizanta jest wyeliminowanie skutków tarcia a więc
zużycia silnika. Największe zużycie obserwujemy na tłokach (rejon
górnego martwego punktu), czopy wałów korbowych, krzywki wałków
rozrządu, dźwigienki zaworowe, pomp olejowych, łożyskowania
turbosprężarek. Stworzona nowa powłoka metalo ceramiczna uzyskuje
podwyższone właściwości względem materiału rodzimego. Wyższa twardość,
odporność na korozję, niższa chropowatość. Wytrzymałość wzrasta do nawet
czterokrotności. Poprzez redukcję tarcia można zaobserwować dłuższy
czas do rozgrzania silnika.
Odbudowa przebiega automatycznie, bez konieczności rozbierania silnika do naprawy.
Preparat łączy się z siatką krystaliczną warstwy powierzchniowej
metali i buduje nową warstwę. Działa w oparciu o wysokotemperaturowe
zjawiska fizyczne występujące w miejscach tarcia i posiada mechanizm
samoregulacji.
Geometria detali części jest przywracana, ubytki uzupełniane.
Części całkowicie zużyte (100%) trzeba naprawiać metodami tradycyjnymi/mechanicznymi, wymianą.
Olej silnikowy pełni rolę nośnika preparatu. Filtry olejowe nie zatrzymuję cząstek w nanotechnologii.
– chropowatość Ra poniżej 0,06 ľm
– mikro twardość do 750 kG/mm2 i zależy wprost od nacisków
powierzchniowych w strefie tarcia tj. – im większe obciążenia w tej
strefie tym wyższa twardość.
– wysoka odporność na korozję.
Środek z powodzeniem stosuje się z autach cywilnych jak i wyczynowych.
Aby zapewnić najlepsze warunku pracy rewitalizanta warto przed
dodaniem zastosować płukankę do układu olejowego, w zależności od
potrzeb- płukanka na 10-15 minut pzed wymianą (np. Xado Verylube
Absolut), płukankę do jazdy na ok 200-300km (Xado Vita Flush) lub
najmocniejszą z formułą na zapieczenie pierścieni tłokowych na
maksymalnie 200km (Xado Atomex Total Flush).
W przyszłości stosując do oleju inne modyfikatory tarcia jak molibden
(MoS2, MoDTC), odmiany boru (nano bor, mikro bor), wolfram (WS2-
disiarczek wolframu, MoWS4), fulereny węgla (C60) zapewniamy kolejny
poziom ochrony, dzięki czemu trwałość warstwy ceramicznej ulega
wydłużeniu.